top of page
Suche
  • AutorenbildKatja

Day twenty eight


Mijn twee zussen en mijn broer zijn allemaal een stuk ouder dan ik. Daarom heb ik niet alleen alle voordelen van een jongste, maar ik heb ook nog het plezier tante van drie nichtjes en twee neefjes te zijn. Tante zijn klinkt eigenlijk oud, stoffig en naar crazy catlady. Maar mijn nichtje heeft me een keer uitgelegd hoe het werkt: “Weet je wel, als tante ben je echt cool, je bent volwassen maar niet te volwassen… snap je? Maar je mag geen kinderen krijgen, want mamas vindt ik echt stom en vervelend.”

Afgelopen jaar zijn twee van mijn nichtjes met mijn zus over koningsdag op bezoek geweest. Mijn familie komt helemaal uit het zuiden van Duitsland, dus een treinreis naar “Holland” vonden mijn nichtjes echt een met een wereldreis verglijkbar, avontuur. Om ze een beetje voor te bereidden had ik hun een klein boekje gemaakt waar alle bijzonderheden over Nederland uitgelegd waren. Daarin stond ook, hoezo je Nederland in zijn geheel Nederland noemt en niet Holland, maar dat hadden zij blijkbaar niet onthouden. Waar ze wel heel bewust van waren, was het feit, dat de dag van hun aankomst Koningsdag zou zijn.

Nog niet eens uit de trein uitgestapt begon mijn nichtje haar lagen aan kleding uit te trekken om haar oranje T-shirt te laten zien. Toen ze op het perron stond was haar eerste vraag ook meteen: “waar is die koning van je?”

Om de kinderen na de treinreis niet helemaal te overprikkelen gingen wij naar een best klein feestje in de stad, met live muziek. Er was onder andere een vorstelling van een Afrikaanse band met trommelmuziek en dans. Mijn nichtje was heel onder de indruk van een van de dansers en wilde op mijn schouders zitten, om hem ook echt goed te zien. Na een tijdje zij ze: “Ik wil nu ook dansen, want dat doe je zo op een verjaardag.” En dan ging ze als een gek los, tot ik me afvroeg of het tijd was om een exorcist te roepen.

Later thuis wilde ze graag nog even haar vader bellen om van haar dag te vertellen. “Papa”, zij ze “we waren op de verjaardag van de koning! Ik heb hem gezien! Hij kan echt te gek dansen.”

5 Ansichten0 Kommentare

Aktuelle Beiträge

Alle ansehen

Buildings

Into the wild!

bottom of page